A belső üzenő rendszerek elengedhetetlen tartozékai a mai egészségügyi intézményeknek. A mai kórházak, ápolási intézmények mindennapjait a minimális személyzet és az időhiány határozza meg. Mégis minden beteg a legjobb körülményeket szeretné gondozása során. Éppen ezért kiemelkedő fontosságú az egész létesítményen belül az optimális információáramlás biztosítása. A nővérhívó rendszerek segítenek megoldani ezt a feladatot. Lehetővé teszik az azonnali, közvetlen kapcsolatot a beteg és a nővér között. Mindegyik beteg kapcsolatba tud lépni az ügyeletes nővérrel. Az optimális kommunikációt a hívási helyeken található jelzőfények és hang kommunikáció biztosítja.
Természetesen minden intézménynek megvannak a sajátos igényei. Különböző értékelési szempontokat kell figyelembe venni, illetve szem előtt tartani, hogy a követelmények, szempontok és szükségletek változhatnak. Ezekhez a változásokhoz társaságunk igyekszik rugalmasan igazodni, és a felhasználók igényeinek megfelelni.
A VNH nővérhívó rendszer a társaságunk korábbi fejlesztésének, fantázia nevén VAVA rendszernek a korszerűsített változata. Fejlesztésénél alapvető cél volt egy olyan szolgáltatásokkal bíró nővérhívó család kifejlesztése, mely kórházi ápolási egységekben, valamint idősek otthonában, egyaránt segíti a magasabb szintű ellátást, rugalmasan igazodva a különböző igényszintű elvárásokhoz.
A nővérhívó rendszer moduláris felépítésű, egyszerűen bővíthető. A periféria egységek (hívó terminálok) önálló intelligenciával rendelkeznek, így bizonyos funkciókat akár a központ meghibásodása esetén is ellátnak (hívás érzékelése, helyi hangjelzés, külső ajtólámpák vezérlése) A kezelőszemélyzet számára lényeges könnyebbség, hogy a nővérhívó központ a meglévő telefonközponton, vagy ennek hiányában önálló telefon interfész periférián keresztül képes a nővér kezelőpult funkcióit egy hordozható telefonkészülékre (dect telefon) terelni. Ezzel a megoldással a nővér nem csak az ápolási egység bármely területén, hanem az egész intézményben képes a nővérhívó rendszert kezelni.
Az adott ápolási egység nővérhívó központja minden hívással és a nővér mozgásával kapcsolatos eseményt naplóz. A napló akár folyamatosan (on-line), vagy csak esetenként lekérdezhető, archiválható. Az adatokból fontos következtetések vonhatóak le. Az események lekérdezésével elkerülhetők a jogtalan reklamációkból eredő esetleges kártérítési perek.